حالا که از ماجراهای 12مهر یکی دو روز گذشته و داغ نیست ولی هنوز گرمه، تحلیل ها جالبی دیدم که بیشترشون مبنی بر بازاری بودن معترضین و عدم وجود الزام در حمایت از این جماعته
چرا؟ چون در ماجراهای بعد انتخابات، از جماعت معترض و آزادی خواه، حمایت نکردن و حواسشون بیشتر از آزادی بیان و حق انتخاب و حقوق بشر و خون مردم به جیبشون بوده
البته اکثر تحلیل ها اذعان به این دارن که اگه سال 88 این جماعت و اون جماعتی در کار نبود، روند مطالبه خواهی، تسریع میشد و شاید امروز، همچین اوضاعی نداشتیم ... اما یه مطلبی هست که روی دلم مونده ... اینکه باید به تفاوت های اقشار مختلف در این مسیر توجه بیشتری داشت به نظر من اگه کسی از اول هم توقع داشته آحاد جامعه، دغدغه آزادی بیان و مطبوعات و ... داشته باشن اشتباه کرده و حتی درک این مطلب هم برای بعضی افراد، دشواره اما ما جماعت که ادعای روشنفکری و آزاد اندیشی داریم باید با فهم این مطلب، با هر جماعتی، به سهم خودمون همراه بشیم و اجازه بدیم هرکسی از ظن خودش ما رو همراهی کنه
حالا که پتانسیلی به وجود آمده و جو مساعدی برای اعتراض، باز شده سعی نکنیم با این جماعت و اون جماعت کردن ملت، همون کاری رو بکنیم که قشر بازاری، بعد انتخابات 88 انجام دادن
همین
No comments:
Post a Comment